Místo a
datum konání: Brno, Lysice 21.- 22.10.2000
Šéf srazu: Aleš
Baďura
Realizační tým:
Jakub Kouřil, Karel Kostroň, Tomáš Kozel, Pavel Raszka, Martin Šamonil
Účast : asi 70
vozů, odhadem 150 lidí
Délka kolony : asi 1,5
km
6 družstev v závodu
motokár
média : noviny Rovnost
Letošní podzimní sraz,
který osobně hodnotím jako jeden z nejlépe povedených, se z organizačních
důvodů posunul až na 3. víkend v říjnu. Trochu s obavami jsme sledovali
předpovědi počasí, protože v tomto ročním období je to opravdu sázka do
loterie.
Díky tomu byla odezva
ve vrácenkách výrazně nižší než na jaře, kdy účastníky lákala atraktivita
sprintů na letišti. Předpokládali jsme komornější účast na srazu -
do 50 vozidel. Nakonec se u autocentra našeho sponzora - Ford
CARent setkalo více než 70 (oficiálně 60,
ale víte, jak to chodí s placením za registraci....nemá cenu někoho neustále přemlouvat
k placení) vozů Ford všech dobových typů. Bylo príma vidět, jak se s mohutným
troubením dostavila banda z Prahy i ze Slovenska. Osvědčený systém parkování
jsme použili i tentokrát, takže Pavel a Karel umístili maximální počet
vozů na omezenou parkovací plochu.
Veškeré dění se odehrávalo
za velké podpory sluníčka, kterou všichni členové realizačního týmu - a
jistě nejen oni - kvitovali s povděkem. Možná to byl důvod, proč se někteří
aktéři srazu ukázali u CARentu již po deváté hodině, i když měl sraz oficiálně
vypuknout až v poledne.... :-).
Moje místo bylo opět na recepci, kde jsem registroval účastníky, Aleš jim pak rovnou přiděloval čísla pokojů na hotelu. Kolem půl jedné následoval tradiční proslov a rozdělování zájemců o závody na motokárách do družstev.
Ve stanovený čas se pak
kolona vydala od autocentra směrem k Boby centru po velkém okruhu za přítomnosti
vozů Městské policie, které vytvářely zvukovou kulisu zejména před velkými
křižovatkami. Díky obětavému nasazení hochů od MP zůstala celá kolona jakž
takž v celku. U Boby byla před stadionem velká odstavná plocha, jakoby
stvořená přímo pro nás....
Celá fordí banda se
pak přesunula do prostor podzemních garáží, kde se následně strhla tuhá
bitva mezi šesti družstvy, v jejichž osazenstvech byly také ženy, které
ve štafetovém závodě sklidily největší úspěch svou nekompromisní jízdou
po 420 m dlouhém okruhu.
Závody trvaly celou hodinu
a nakrmily přítomné takovou dávkou adrenalinu, že někteří navrhovali na
příště dvouhodinové (!) klání.
Mezitím, co se v garážích
závodilo, já měl konečně trochu času se podívat na auta, co dorazily na
sraz....
Po skončení programu
na Boby nás opět hlídky Městské policie vyprovodily až na severní okraj
Brna a my namířili do Lysic, kde jsme měli zajištěné ubytování.
Po výborné večeři následovalo
rozdělení pokojů, které proběhlo až neuvěřitelně hladce a (doufejme) ke
spokojenosti všech. Odměnou nám všem pak byly studené talíře se specialitami
z pašíka.
Já pak pomocí notebooku
provedl vyhodnocení závodů, soutěží a vše vytiskl. Díky počítačové sestavě
z motokár (měřilo se na desetitisícinu sekundy !) jsem měl výsledky závodů
raz dva.
Takže zde jsou výsledky jednotlivých družstev
Kára č. |
|
|
|
|
|
|
družstvo: |
|
|
|
|
|
|
Žampach P. | Gregor T. | Chalupa St. | Kloubec L. | Sychra K. | Kalousek R. | |
Šimek P. | Sandtner B. | Ml'kvy J. | Ďuriš V. | Meduna J. | Indra J. | |
Segéň M. | Kloubec T. | Tóth M. | Minařík P. | Jančík R. | Kočvara p. | |
Rosenbergr | Gregor P. | Vlasák P. | Pecho B. | Bukáček T. | Fojtu M. | |
Šamonil M. | Kavina L. | Kodaj M. | Štěpánek Z. | Strejček P. | Valachovič T. | |
Peltrám M. | Nizner B. | Varačka M. | Dymák J. | Jančík Ro. | Strbačka P. | |
Králíková S. | Mádr V. | Šidlová K. | Prokop M. | Nečas V. | Hanuš O. | |
Medunová H. | Krátká D. | Medunová K. | Indrová L. | Mádrová I. | Rázková M. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Volná zábava se opět
protáhla až do rána. Po párečcích ke snídani se účastníci (až na pár dospávajících
pařmenů z Prahy) vydali na vlastivědnou vyjížďku. Namířeno jsme měli do
pivovaru
Černá hora, kde jsme absolvovali exkurzi po závodě zakončenou ochutnávkou
místního produktu. Jen tak na okraj, už jste někdy pili pivo s příchutí medu ?
Nenechte si to ujít !
Do tajů výroby pěnivého
moku nás zasvětila velice rozšafná paní, která nám ukázala pivovar od půdy
po sklep. Část slovenské výpravy v ní nalezla zalíbení....
Vlastivědnou vyjížďku jsme zakončili na nádvoří lysického zámku, který jsme si prohlédli i zevnitř a slečna se smyslem pro humor nám poskytla zasvěcený výklad o obyvatelích zámku a jejich životním stylu, který i na dnešní dobu nebyl k zahození.
Po těchto dvou akcích nám již vyhládlo, tak jsme vzali hotelovou jídelnu útokem. Nedělní svíčková korespondovala s nádherným slunečným počasím. No, pak následovalo obvyklé předání diplomů a pamětních listů. Tímto se formálně uzavřel sraz podzim 2000 Fordever clubu Brno a pro většinu z nás i motoristická sezona ve srazovém autě. Rozloučili jsme se s účastníky srazu, kteří se po skupinkách rozjížděli k domovu.
Jedinou skvrnou na srazu byla bouračka v koloně, když se jelo na hotel. Inu, lidský faktor posedlý závoděním se nedá ovlivnit ani zdůrazňováním pravidel pro jízdu v koloně... Byla to první nehoda na srazech a doufejme i poslední.
A teď výsledky bodovací soutěže:
titul
"Nejlepší originál" překvapivě vyhrál Jiří
Nezval s Cortinou 1600, r.v. 1974
titul
"Nejlepší úprava" právem vyhrál Jirka Meduna
se svým Capri 2.0, r.v. 1978
Čestné uznání za
příjezd
na sraz z největší dálky ze Slovenska si odvezl
Vlado Ďuriš ze Zvolena.
No a stejné uznání,
tentokrát v rámci ČR
dostal Venca Mádr z Plzně.
Zde je uvedené vyúčtování, které jsme slíbili v pozvánkách :
Výnosy:
Celkem se tedy vybralo
za registraci 60 vozů á 50,- ............... 3.000,-
48 účastníků závodilo
na motokárách ....................................... 4.800,-
57 lidí bylo ubytováno
..............................................................
25.650,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Výnosy celkem
33.450,- Kč
Náklady:
Pronájem halových motokár
....................................................... 4.100,-
Hotel - plná penze 450
x 57 ......................................................
25.650,-
Sleva za dvoulůžko z
klubových peněz - p. Podleský .................... 300,-
doplatek na exkurzi
v pivovaru .....................................................
500,-
Poplatek Komerční Banky
za platby ze Slovenska ....................... 200,-
Zajištění hotelu - poplatek
Eurotel ...............................................
200,-
Poštovné ........................................................................................
888,-
Náklady na tisk diplomů
- 2x inkoustová cartridge ...................... 2860,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Náklady celkem
34.498,- Kč
Výnosy - náklady = - 1.248,- Kč
Sraz sice skončil finanční
ztrátou, ale můžeme ji překlenout z prostředků, které zbyly z předešlého
srazu.
díky za spolupráci a prima fotky všem, co je poslali mailem.
Zvláštní
poděkování patří Alešovi Michnovi za pomoc při organizování motokár.