SRAZ FORD CLUBU LIBEŇ 2007


Místo a datum konání: vojenský prostor Ralsko, 1. - 3.6.2007
Šéf srazu: 
Brko & comp.       


Letošní Ralsko bylo pár týdnů před vypuknutím ohroženo přístupem nového pronajímatele plochy, ale Brkovi se chmury podařilo naštěstí včas zahnat.

Proto jsem v pátek nabalil auto a v podvečer mazal po dálnici na 330 km dlouhou štreku. I při zvoleném ekonomickém stylu jízdy jsem za  Jihlavou dojel Bufana v Escortu RS2000 a do Prahy jsme pokračovali ve dvou. U výjezdu na boleslavskou dálnici jsme dojeli i Peťana, který na vleku táhnul svou Lotus Cortinu. Díky celkem svižnému tempu jsme na Ralsko dorazili před setměním.

Po klasickém Honzově uvítání "já bych kóřil, až bych brečel" jsem do sebe rychle nalil jedno pivo a začal stavět stan, abych tuto nepříliš oblíbenou činnost nemusel dělat, až bude tma jak v ranci. Druhé pivo jsem si vychutnal už v klidu stejně jako špíz od panímámy Brkové.

O večerní zábavu se kromě Manty s náloží Depeche Mode postarala partička Sobro, která si na sraz dovezla vcelku použitelnou Gráňu. Počkali na tmu, aby byl krásně vidět proud jisker, který umí chrlit rozbrušovačky a během několika okamžiků zbavili Granadu střechy. Táta Kloubec, jako zarytej Granadista téměř naříkal, když viděl, jak se kotouč zakusuje do celkem pěkných okrasných lišt. To jsme ještě nečekali, co se s vozem bude dít další den.

V noci sprchlo, ale ráno jsme z mokrých stanů vylézali do téměř jasného dne. Sobotní program probíhal jak přes kopírák z dřívějších srazů. Jely se sprinty, blblo se na ploše, pálily se gumy, atd. Láďa Fiala letos měl opět novinku - Escort Kiwi 2 - se kterým drtil skupinu dvoulitrů. Také Láďa "King" Král se svou CossV6 Gráňou obhájil své příjmení a kraloval v nejvyšší kubatuře. Nejnižší objemové kategorie vyhrálo Brno - Lukin se svou "psí kostí" ve 1300cc a Peťa se svou Cortinou natrhl pr.el všem šestnáctistovkám.

Já ač nejsem příznivce těchto radovánek jsem auto na plochu vytáhnul taky a střihnul si neoficiální závod speciálů. Můj X-pack dostal docela za uši, točil jsem jej přes 6500 ot/min a výsledek sprintu byl uspokojující :)

Zbytek odpoledne jsme trávili příjemným nic neděláním a kecáním o všem možném. Táta Kloubec klasicky vytáhl meruňku a v tu ránu měl kolem sebe spoustu kamarádů :)

Do tohoto příjemného rozpoložení začalo Sobro se svým odpoledním programem, který spočíval v crash testech již na začátku zmíněné Granady. Poměrně dlouhé rozjezdy byly zakončovány čelními střety s osaměle stojící Škodovkou. Občas si nebohá Gráňa vyskočila i na hromadu položených klád. No nechci to moc rozpitvávat, hlavně že se tyto hry obešly bez zranění a zkrátka my jako nechtění přihlížející musíme pro příště počítat s tím, že členství v tomto zvláštním klubu je zřejmě spojeno s povinnou lobotomií.

Posléze došlo na vyhlašování výsledků a Brno opět bodovalo, připadly nám ceny za nejlepší originál i úpravu. Je tedy patrné, že účast Brna je spíše o kvalitě než kvantitě. Jakmile padla tma, depešáci opět zaplnili prostor před výdejnou masa a piva, AC/DC hrálo z opačného kouta a uprostřed této směsice jsme kecali uprostřed našeho ležení. Před půlnocí ještě spustili hasiči svou serenádu a mihotající modré světlo bylo velice efektní a ladilo s velkým rozsvíceným oválem, který majestátně trůnil v trávě.

V noci došlo opět na lijavec a na chvíli přestalo až někdy kolem deváté ráno, což byla jediná šance, jak sbalit mokrý stan a přitom nemoknout. Ještě naposledy jsem si projel plochu, rozloučil se s osadníky a vydal se na deštivou cestu na Brno.

Díky Brkovi a jeho kompanii za prima sraz !

kuba


Koukněte taky na fotky od Bufana: