DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ


Místo a datum konání: Brno, Masarykův okruh, 28.10.1999
Účast: Kuba Kouřil, Ford Capri 2,3S
           Mirek Coural, Ford Capri 2,0S
           Mirek Kloubec, Ford Granada 2,5D
           Mirek Peltrám, Ford Escort 1,3
           Jarda Dymák, Ford Escort 2,0
           Honza Pabst, Ford Taunus 2,8


Motoristickou sezónu jsme se rozhodli díky pozvánce z okruhu ukončit netradičním způsobem - svézt se po závodním okruhu a pak vystavit auta v přiděleném boxu. Této akce se zúčastnilo jen několik lidí z realizačního týmu klubu a pár kluků z Prahy, co mají zajímavá auta. Ráno jsme měli sraz před paddockem, a pak v počtu šesti vozů jsme se vydali k boxu č. 25 (mimochodem moje šťastné číslo).

 
 

 

Moc dlouho jsme neotáleli a hned se vydali z boxu na okruh. Hodiny ukazovali 9.10, když jsem s šestiválcově řvoucím Capri začal ukusovat první metry superhladkého asfaltu. Byl to pro mě zážitek - jel jsem po okruhu poprvé. Opět jsem ocenil snížení auta o 2", hlavně v zatáčkách.

  

 

V táhlém kopci před rovinkou, která lemuje boxy a tribuny se mi podařilo ukázkově "vydrtit" Focuse 1,6 (foto1). Jarda Dymák, majitel Escorta "kiwi" mi dal co proto. Udělal mě v jedné zatáčce (foto3). Má laděného dvoulitra řadovku a jel sám. Asi nejrychlejší auto z nás měl Honza Pabst. Jeho Taunus 2,8 je trhač asfaltu. Ukázal nám v jedné zatáčce perfektní hodiny a pak se jel do boxu přezout do "slajků".

 

 

Já jsem pak vysadil kámoše a fotografa Romíka v boxech a pak se zase vydal na okruh bez "zátěžového handicapu". Pár koleček jsem si ještě odjezdil a v 9.45, kdy dealerům a prominentům vypršel  čas na užívání okruhu, jsem zajel do boxu. Stejně už byly cítit brzdy a gumy.
Po desáté se na okruh vyhrnuly desítky vozů různých značek, od Trabanta po Ferrari. To už končila sranda. Když se zkombinuje venkovskej závodník v žigulíku bez výfuku a Forman naložený komplet rodinou, psem, husou v košíku a dvěma pytli cementu vzadu, nemusí to dobře dopadnout. Viděl jsem výjezd blikající šestsettřináctky ke kompletně zrušenému Rapidu.

 

 


Závodní Ferrari mě vůbec neberou, o to víc jsem obdivoval červený Jaguar E MkI z roku 1961. Jednalo se o úplně první typ s motorem 3,8. Majitelem je jeden nejmenovaný pan architekt, který si jej nechal přivézt z Británie. To auto mělo volant na špatné straně :-)
Ale vraťme se k Fordům. Po zbytek dne zůstaly vozy vystavené v boxu. Kluci z Prahy, kteří skončili ladění "kiwi" v šest ráno a o půl sedmé vyjeli na Brno, se konečně mohli prospat. Občas jim spánek přetnul řev dragsterových motorek z vedlejšího boxu. V pět odpoledne, kdy se okruh začal pomalu vylidňovat, jsme sedli za volanty a majestátně v koloně opustili areál okruhu.
Hodnotím to jako super akci. Sluníčko svítilo celý den a bylo až nezvyklé teplo. I když jsem měl s sebou dvě bundy, byl jsem celý den v tričku. Doufáme, že nám na velikonoce opět přijde pozvánka.